מאחת יוצא שלוש – הסיפור של יהדות התורה בבית שמש

    גואל ועקנין | צילום: יעקב לדרמן No Comments on מאחת יוצא שלוש – הסיפור של יהדות התורה בבית שמש
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מספר ימים לפני הגשת הרשימות התיישבו להם לפגישת עבודה נציגי כל הסיעות המרכיבות את יהדות התורה בבית שמש והחלו לדון בהרכב הרשימה ובחלוקת התפקידים הבכירים שהיו עד לאותו רגע בידי שני נציגי דגל התורה משה מונטג ושמואל גרינברג.

    השקט באותו מפגש לא נשמר וכבר במהלכו הובן לכל הנוכחים כי יתכן ומה שהיה הוא לא מה שיהיה ודגה"ת שדורשת שיוויון מלא בהרכב הרשימה, לא היתה מוכנה לפתוח את נושא השיוויון בתפקידים לדיון. בעיה נוספת שצצה באותו מפגש הגיעה מצידה של סיעת שלומי אמונים שטענה כי כוחה האלקטוראלי הוא שווה ערך למנדט וחצי ומשכך, הם דורשים נציג נוסף שיהיה ברוטציה עם נציג חסידות בעלזא שכוחה האלקטוראלי אינו עולה על חצי מנדט ולכן לא מגיע לה נציג לקדנציה שלימה.

    חשוב לזכור כי גם כניסתו של נציג בעלזא בקדנציה האחרונה ועוד לקדנציה מלאה היה בגלל טעות שנעשתה על ידי דגה"ת שחוותה טלטלה בסניף המקומי בעקבות פריימריז שנערכו ובהם הלך שמואל גרינברג יד ביד עם ישראל סילברסטין דבר שהשאיר את משה מונטג מחוץ למקום ריאלי ברשימה למועצת העיר דבר שגרר לחץ מצידם של רבנים ועסקנים לטובת מונטג שחזר למקום ריאלי על חשבונו של סילברסטין שבעקבות הבלגן שנוצר נשכח איפשהו ולא היתה דרישה לרוטציה עבורו מנציג בעלזא שאז כוחה היה חצי מכוחה כיום ורוטציה היתה מתקבלת שם ללא כל בעיה.

    נציג בעלזא מרדכי דירנפלד שהבין שכבודה של בעלזא מונח על כף המאזניים וכי כדור השלג הזה יכול רק לגדול, טען – בצדק – מעל כל במה כי חסידות בעלזא נמצאת במגמת צמיחה תמידית ומשכך דרוש לה נציג לאורך קדנציה שלימה. טענה נוספת היתה בפיו של דירנפלד כי בפוליטיקה החרדית מקובל לתת ביטוי לכל הקבוצות מבלי לעשות שימוש במדדים כאלו ואחרים ומשכך יש לצלם את המצב הקיים.

    לוואקום שנוצר נכנסה בכל הכח חסידות גור. גור שכוחה הוא שווה ערך למנדט שלם ולא היתה זקוקה באמת לתמיכתה האלקטוראלית של חסידות בעלזא עשתה חשבון ששכיבה על הגדר עבור בעלזא יועיל לה בטווח הקצר כאשר בעלזא תסייע לה לקבל את התפקיד הבכיר עבור נציג גור ישעיהו ארנרייך.

    לטווח הארוך גם היה משקל לכניסתה של גור למשחק. אמנם מדובר על הבחירות בשנת 2013 אבל כולם כבר חושבים על הבחירות שיערכו בשנת 2018 וגור רואה את עצמה מעמידה נציג מטעמה לראשות העיר ותמיכת חסידות בעלזא יכולה רק להועיל.

    את החיבור של בעלזא עם גור ולאחר מכן כניסתה של ויז'ניץ לאותו ציר לא עלתה לרגע במחשבתו של אי מי מתוך שלומי אמונים והחסות האבסולוטית שקיבלה בעלזא מחסידות גור גרמה לעסקני שלומי אמונים להתחיל להילחם ברצינות על כוחם מתוך הבנה שהמהלך שאותו הם יזמו נהפך בלי לשים לב לפריימריז בתוך הציבור החרדי האשכנזי וזה מה שיקבע את חלוקת התיקים ביום שאחרי הבחירות. עד לעצם היום הזה יש רבים שטוענים כי המהלך היה בניגוד לרצונו של מאיר פרוש שאיבד את שליטתו על הנציגים המקומיים וההסכמה שלו למהלך בסופו של לילה היתה רק מתוך הבנה כי אם אתה לא יכול על האויב שלך אז תתחבר אליו.

    מצידה של דגה"ת חיכו עד לרגע שאחרי האחרון כדי לנסות ולרוץ ברשימה אחת ואף היתה הצעה שעלתה מצידם וע"פ ישראל סילברסטין יהיה ברוטציה עם נציג בעלזא אך יצויין כי מבט אחד בעיניו של סילברסטין אמר את הכל והצעה זו נפלה רגע אחד לאחר שעלתה.

    בליל הגשת הרשימות הוגשו לפקיד הבחירות 13 רשימות והנחת העבודה בבית שמש מחולקת לשני תרחישים.

    תרחיש א': ישנן שלוש רשימות שנופלות באופן ודאי. העבודה, שחר וועד עובדי אגד מה שמביא לאיבוד של כ- 2,000 קולות דבר שיקטין במשהו את גודלו של המנדט.

    תרחיש ב': גם רשימות טוב ועתיד העיר לא עוברות את אחוז החסימה מה שמביא לאיבוד של עוד כ- 3,000 קולות נוספים ובמצב כזה המנדט יעמוד על 1,600 קולות מה שאומר שרשימת ג' שבה חברים גור, בעלזא וויז'ניץ העומדים על 2,700 קולות קרובה מתמיד למנדט השני אותו הם ישלימו על ידי נשיפה בעורפם של שלומי אמונים והבאת מצביעים מהחסידויות הקטנות כאשר חסידות מכנובקה כבר סגרה על תמיכה וחסידות ביאלא מנהלת מגעים רציניים לתמיכה ברשימה הזו רק בגלל ששם לא שוכחים ולא סולחים לשלומי אמונים על ההדחה המשפילה אותה עבר דוד ויינר נציגם בחמש עשרה השנים האחרונות, ושם יעשו הכל כדי להזיק כמה שניתן לרשימה הכלל חסידית.

    גם בדגל התורה מרוצים מהמהלך ונלחמים על כל קול. בדגה"ת שבונים על מאגר של 5,500 קולות מדווחים על לא מעט ממצביעי טוב שהבטיחו את תמיכתם במפלגה בעקבות הריצה הנפרדת ועל זה יש להוסיף כי בבית שמש אין מפלגה ליטאית נוספת שמכרסמת בכוחה האלקטוראלי ואין חשש שהם יתמכו במפלגה אחרת ולו מהסיבה שזה עלול לסכן את נציגם המוצב במקום השלישי.

    המרוויח העיקרי מכל המהלך הוא ראש העיר הרב משה אבוטבול שכלל המפלגות יעשו הכל כדי להביא את תומכיהם לקלפי וממילא הפתק הצהוב ישא את שמו של אבוטבול שגם הצליח לאחד סביבו את כלל הציבור הספרדי שבתחילת הדרך היה נראה שהולך לפילוג.



    0 תגובות